bojadżijew bojadżijew
379
BLOG

Projekt recenzja 7. NAO-Deprywacja sensoryczna

bojadżijew bojadżijew Kultura Obserwuj notkę 9

 

Propozycja od Dawrweszte, znanego miłośnika różnego rodzaju piku - stuku, łomotu i innych odgłosów mechanicznych prosto z manufaktur wschodniego Berlina. Chciał zaskoczyć i mu się udało, bowiem NAO proponuje nam muzykę dość przystępną i bardzo melodyjną. Nawet ukułem termin “post rock with melodic female vocals”, czyli PRWMFV. Znakomity, nieprawdaż?
Wsłuchiwałem się ostatnio w granie Tides From Nebula, i nie jestem zdziwiony, że NAO z nimi koncertowało, bowiem to pokrewna muzyka. Czasami wystarczyłoby wycięcie ścieżki wokalistki i kawałek mógłby spokojnie znaleźć się na „Earthshine”. Mamy tu jak w TFN, ścianę dość melodyjnego hałasu, w tle na gitarze wygrywane ładne melodie, narastające napięcie i kontrasty. Kojarzy mi się to troszkę z późnym The Gathering, gdy odeszli już do gothic metalu w rejony indie, post, electronic, ambient itp. Wokalistka ma troszkę podobną barwę do Anneke, ale inaczej „operuje” swoim głosem. Pojawiają się mocniejsze riffy, jak w pierwszym wałku „Wykres lęku z placu zabaw” czy mojej ulubionej „Faramuszce”. Mamy tam dziwne riffy, takie zawodzące gitary a na sam koniec pojawia się rwany riff w stylu The Dillinger Escape Plan (zerknijcie to kawałka We are the storm, najlepiej tak od 3:40). Jednak całość materiału ma właściwości kojące, relaksacyjne – może poza warstwą tekstową płyty, która jak widać po tytułach banalna i wesoła nie jest.
Ładna to muzyka, cieszy, że w Polsce tak pięknie grają i trzymają rękę na pulsie, bo to granie nowoczesne, ale „nie przesolone” kombinatorstwem. Daję 3.5, a 4 dla fanów różnego rodzaju „post”-ów.  
 
bojadżijew
O mnie bojadżijew

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura